Markedsføring via blogmediet

De sociale medier i dag, anses for at være den billigste og nemmeste måde at lave marketing på i dag. Dette sker blandt andet gennem SEO (Search Engine Optimization) optimering, som er en metode til at fremme firmaers placeringer i Google. På den måde kan firmaerne helt uden omkostninger sende produkter ud til bloggerne, men til gengæld kræve, at de linker til firmaerne. Ved hjælp af link Building, bliver firmaerne placeret højere i Googles organiske søgemaskine, uden at skulle betale for dette og bloggerne tager glædeligt imod gaver fra firmaerne. På den måde opnår de den bedste måde at lave webmarketing på.

Billig markedsføring

d. 16. februar 2012 oprettede et firma en lukket facebook gruppe, hvor de ville afprøve en ny facebook markedsføring strategi. Strategien gik ud på, at de ville lave webmarketing ved at tilbød bloggerne en neglelak, shampoo eller andre stylingprodukter, som bloggerne skulle teste og anmelde på deres blog. I stedet for, at kaste 10.000 kroner af sted på online marketing via annoncering i tv, aviser og modeblade. På den måde kunne de slippe langt billigere, ved at sende et produkt af sted til bloggerne, som måske havde en værdi af 20-30 kr. i indkøbspris og så endda trække udgifterne fra i skat som reklamepost.

Læs mere om online marketing her: RiverOnline.dk hvor du også kan finde deres Gplus profil omkring online marketing her.

Skab en bedre kommunikation

Når et firma vælger at bruge bloggere til at lave online marketing igennem, bliver det muligt for en virksomhed, at skabe en dialog (tovejskommunikation) med forbrugeren. Bloggeren bliver virksomhedens højrehånd, som viser troværdighed. Ved at give bloggeren et produkt i hånden, der vises frem på den online blog, får læserne mulighed for at se produktet i levende live og få svar på sine spørgsmål omkring produktet. Der er altså tale om en såkaldt marketing strategi , som gør det muligt, at skabe stærke bindinger og øge kundernes loyalitet overfor et givet produkt.

Fra modeblog til kommerciel potentiale

Der findes mange motiver for at starte en blog, men lige meget hvad, har modebloggerne en afgørende betydning for en online virksomheds markedsføring strategi. Bloggen bliver kommerciel i det øjeblik, at der indgås et samarbejde med en virksomhed. Modebloggeren ses som en fortaler for produkterne, og der er på den måde større sandsynlighed for, at brugerne køber produkterne, hvis modebloggerne har vist interesse for det, end hvis brugerne har set produktet i et modeblad. Hvis en blogger anbefaler noget, kan du klikke dig direkte videre til online webshoppen og købe det tre sekunder efter, at du har læst om det.

Du kan evt. selv starte en blog på nettet ved blandt andet wordpress.com